Feit 1

Wat wij vinden

Olay doet een oproep om proeven met dieren in huidverzorging en de beautybranche te staken.

Feit 2

De beautybranche veranderen

Wij testen onze producten niet op dieren. Olay werkt nauw samen met overheden over heel de wereld om in alternatieve onderzoeksmethodes te voorzien voor het testen op dieren en zo diervriendelijke huidverzorging in de beautybranche mogelijk te maken. In een aantal landen waar Olay verkocht wordt, stellen overheden bijvoorbeeld nog steeds dierproeven als eis. In die gevallen kan Olay wettelijk verplicht zijn om onze producten naar laboratoria te sturen waarvan we weten dat er op dieren wordt getest.

Daarom staat er op onze verpakking niet diervriendelijk. We vinden dat deze tests niet noodzakelijk zijn om de veiligheid of prestaties te beoordelen. Maar vandaag de dag accepteren ze geen alternatieve testmethodes waarbij niet van dieren gebruik wordt gemaakt. Wij zijn standvastig en blijven pleiten voor alternatieve methodes om in de branche een einde te maken aan proeven met dieren.

Feit 3

Onze producten testen

Olay test zijn producten op “lab-huiden”, inclusief unieke door Olay bedachte versies die dezelfde fysieke eigenschappen hebben als natuurlijke huid, maar die in een laboratorium helemaal met niet-dierlijke materialen zijn gemaakt. Door op lab-huid te testen, zijn we er zeker van dat onze producten werken zoals ze bedoeld zijn en veilig voor gebruik zijn. Ook onderzoeken we onze producten met duizenden vrouwen over heel de wereld om te waarborgen dat ze echte, transformerende huidverzorgingsvoordelen bieden die vrouwen van Olay verwachten.

Feit 4

Investeren in diervriendelijk onderzoek

P&G, het moederbedrijf van Olay, heeft in totaal $ 410 miljoen uitgetrokken voor de ontwikkeling van diervriendelijke alternatieven. Daarnaast doet P&G mee aan branchecoalities om onderzoek en testmethodes te delen, zodat andere huidverzorgingsmerken en de sector in zijn geheel proeven met dieren kunnen beëindigen voor een diervriendelijke huidverzorging.

Feit 5

Samenwerken met de humane society

Olay ondersteunt de campagne van Humane Society International #BeCrueltyFree om tegen 2023 proeven met dieren voor cosmetica uit te bannen in alle belangrijke beautymarkten.

"De Humane Society van de Verenigde Staten werkt al meer dan 20 jaar samen met wetenschappers van P&G om met succes te pleiten voor nationale en internationale veranderingen in de voorschriften en praktijken voor proeven met dieren. Technologische en wetenschappelijke vooruitgang vormt de basis voor een compleet nieuw denkmodel voor veiligheidsbeoordeling. Het afschaffen van proeven met dieren is een ambitieuze doelstelling. Maar via de samenwerking van een coalitie van dierenbescherminggroepen en toegewijde bedrijven kan deze doelstelling worden verwezenlijkt."

Andrew N. Rowan

Chief Scientific Officer

Humane Society van de Verenigde Staten